wtorek, 25 września 2012

Teraźniejszość kształt ma obiecujący

Czas leci, a ja mam go tak strasznie mało. Z napisaniem notki noszę się od 7 września, kiedy to udało mi się odwiedzić wrocławskie Muzeum Współczesne w popularnym Schronie, podczas wernisażu wystawy fotografii “Kształt teraźniejszości”. Lista autorów, artystów biorących udział w wystawie przyprawia o ból głowy ilością, ciężko więc się dziwić, że spodziewać się można po niej dużo dobroci.

U podstaw idei powstania wystawy leży obchodzony właśnie jubileusz 65-lecia Związku Polskich Artystów Fotografików. Do zaprezentowania swoich fotografii zaprosił kurator wystawy Andrzej Dudek-Dürer, członków Okręgu Dolnośląskiego ZPAF.

Osobiście nieprzygotowany byłem na taką różnorodność, a jednocześnie wyrywkowość tego zestawienia i z niemałym trudem “przeskakiwało mi się” pomiędzy zdjęciami różnych artystów. Ani tu jednolitego stylu, dłuższych serii, ani jednego tematu. Wystawa tym samym jest raczej przeglądem tego co do zaproponowania mają dolnośląscy fotograficy i swoistym zaproszeniem do zagłębienia się w te tematy, które szczególnie nam przypadną do gustu. Na pewno warto odwiedzić Muzeum Współczesne i to szybko, bo zdjęcia powiszą tam jeszcze tylko dwa dni.

Wernisaż był również okazją do wręczenia indywidualnych nagród dla fotografów i tak Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego przyznał odznaki honorowe “Zasłużony dla Kultury Polskiej” dla Marka Maruszka, Janusza Moniatowicza i Macieja Stawińskiego. Mnie natomiast najbardziej ucieszyła nagroda ufundowana przez Marszałka Województwa Dolnośląskiego, wręczona za wybitne osiągnięcia w dziedzinie kultury (jej promowaniu i nauczaniu) mojemu niedawnemu promotorowi i znakomitemu nauczycielowi, Piotrowi Komorowskiemu. To była prawdziwie wzruszająca chwila i chyba wszyscy z nas, którzy zetknęli się z Panem Piotrem wiedzą w jak właściwe ręce nagroda trafiła.

Piotr Komorowski i jego prace 

Ostatnią atrakcją wieczoru był wjazd na dach Schronu, gdzie okazało się, powstała bardzo przytulna kawiarenka z możliwością wejścia na taras z którego rozpościera się widok na Wrocław. Warto odwiedzić i odetchnąć przestrzenią i obiecującym kształtem teraźniejszości.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Powered by Blogger